.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصيه‌ وزارت‌بهداشت براي پيشگيري‌از وبا درسفر

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با توجه به تعطيلات پيش رو و افزايش سفرهاي تابستاني، با صدور اطلاعيه‌اي مجددا توصيه‌هايي براي پيشگيري از ابتلا به بيماري وبا به هموطنان ارائه داد.

به گزارش ايلنا، در اين اطلاعيه بر استفاده از آب مطمئن و سالم تاكيد شده و آمده است: دقت در سلامت آب و مواد غذايي و استفاده مناسب از سرويس‌هاي بهداشتي در طول سفر الزامي است.

در اين اطلاعيه بر استفاده از آب آشاميدني سالم و عدم استفاده از يخ‌هاي قالبي كه در مكان‌هاي غيربهداشتي عرضه مي‌شود، تاكيد و خاطرنشان شده است كه هموطنان در هنگام مسافرت از خوردن آب چاه‌ها، چشمه‌ها و بركه‌ها خودداري كرده و حتما از آب آشاميدني سالم و آب بطري استفاده نمايند و در صورت عدم دسترسي به آب آشاميدني سالم، آب را به مدت يك دقيقه بجوشانند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين اطلاعيه بر لزوم رعايت بهداشت فردي و شستن دست‌ها قبل از آماده كردن و خوردن غذا و بعد از استفاده از دستشويي تاكيد و به خانواده‌ها توصيه شده است كه به كودكان خود اجازه بازي در استخرهاي آب كثيف يا محل تجمع آبهاي مانده را ندهند.

در اين اطلاعيه همچنين بر ضرورت سالم سازي سبزيجات اشاره شده و آمده است: سبزيجات، كاهو و كلم كه احتمال آلودگي آنها بيشتر است را بايد قبل از استفاده به مدت 5 دقيقه با استفاده از محلولهاي شوينده انگل زدايي و با استفاده از محلولهاي ضد عفوني كننده، ‌گندزدايي كرد.

در ادامه اين اطلاعيه از هموطنان خواسته شده است كه از مصرف سبزي و سالاد در مراكز عرضه غذا و رستوران‌هايي كه به بهداشتي بودن آنها مشكوك مي‌باشند، خودداري كنند و در صورت مشاهده موارد غير بهداشتي،‌ مراتب را به مراكز بهداشتي درماني مربوطه گزارش كنند.
وبا يك بيماري واگيردار عفوني است كه همه ساله در بسياري از كشورها از جمله كشور ما شايع است.

در سال جاري نيز تاكنون 58 مورد ابتلا به اين بيماري گزارش شده است و با توجه به اين كه خطر اين بيماري از اين پس كه شدت گرماي هوا كم مي‌شود، بيشتر است مراقبت مردم براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري نيز بايد به مراتب بيشتر شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.